Dlaczego powstał PSQD?

Większość graczy PSQD, w szczególności założycieli, to osoby, które mają za sobą kilkanaście tysięcy bitew, kilkaset bitew klanowych, udziały w turniejach i przynajmniej kilka zwiedzonych klanów. Dla nas PSQD to kulminacja naszych doświadczeń i przemyśleń – założyliśmy PSQD by rozwiązać problemy, które nas wielokrotnie denerwowały.

Od czego uciekamy

  1. Przesadnej demokracji – musimy coś ustalić, więc zróbmy powszechne zebranie.
  2. Braku ciągłości decyzyjnej – dziś lądujemy tu, jutro tam a pojutrze gdzie indziej. Jak wiatr zawieje, tak zrobimy.
  3. Braku honoru i charakteru – chcemy ich zaatakować ale niech myślą, że ich lubimy. Pograjmy na dwa fronty.
  4. Bawimy się 4fun – nie mów mu, że jest cienki, bo się obrazi! A poza tym, najważniejsza jest dobra zabawa
  5. Braku koncepcji na szkolenie graczy
  6. Braku ambicji dystansu i umiejętności spojrzenia z innej perspektywy na posiadanych graczy, ich potencjał i rozwój
  7. Straty czasu i “srebra” – nie poszło ci na CW? Zróbmy kompanie na 10 tiery i popraktykujmy nieefektywne taktyki i brak umiejętności indywidualnych na PADX, SBP i HAMI!
  8. Braku odpowiedzialności cywilnej i organizacyjnej
  9. Adecyzyjności i braku realnego wpływu dowódców i kadry zarządzającej

Również Ci to przeszkadza? Szukasz czegoś innego? Zatem przeczytaj dalej.

Co budujemy

Budujemy profesjonalną, zorganizowaną społeczność graczy w której podstawą jest:

  • szacunek dla siebie, czasu spędzanego w grze,
  • relacje międzyludzkie
  • spójność wizji i jej realizacja,
  • dyscyplina i karność zespołu,
  • zgranie,
  • umiejętności indywidualne, zespołowe i dowódcze

Budujemy organizację, w której każdy z graczy znajdzie miejsce dla siebie, będzie mógł się rozwijać oraz brać realizować swoje ambicje w dowolnie wybranej przez siebie aktywności – wojnach klanów, turniejach czy ESL.

W długiej perspektywie czasu chcemy dołączyć do najlepszych klanów w Europie.

Jak zamierzamy to osiągnąć

  1. Poszanowanie czasu

    Jesteśmy dorosłymi ludźmi, którzy mają życie poza grą: pracę, rodziny, dziewczyny, dzieci, psy, koty i rybki. Wchodząc do gry chcemy wykorzystać ten czas do maksimum i wyciągnąć z gry jak najwięcej. To tylko gra ale chcemy w nią grać z ludźmi, którzy myślą podobnie.

  2. Spokój, profesjonalizm, efektywność

    Mamy doświadczenie w budowaniu projektów, firm i organizacji – uważamy, że klan w grze nie jest odległy tym koncepcjom. W końcu tu i tu mamy do czynienia z ludźmi, prawami, przywilejami i obowiązkami.Budujemy profesjonalną organizację długofalowo, z weryfikowalnymi etapami. Każdy kolejny etap to podniesienie poziomu organizacji klanu oraz efektywności w podejmowanych działaniach – czy to na mapie globalnej, treningach czy turniejach.

    Nie interesują nas tymczasowe sojusze oraz podejmowanie działań, które nie przyniosą efektów w bezpośredniej przyszłości.

  3. “4 fun”

    Dla nas “fun” zaczyna się w momencie kiedy wchodzimy do bitwy i przeciwnicy czują respekt.

  4. Zarządzanie złotem

    Nie oszkujmy się, celem gry w World of Tanks jest złoto. Zdobywamy i dzielimy je według przyjętych zasad, określonych na podstawie zaangażowania, aktywności i skuteczności w działaniu na rzecz klanu i jego społeczności

  5. Treningi, kompanie, sparingi

    Treningi
    Prowadzimy treningi obowiązkowe dla wszystkich graczy, niezależnie od rangi, stażu i zaangażowania. Treningi przygotowane są w oparciu o przemyślany materiał dydaktyczny i mają konkretne, wymierne cele do zrealizowania. Rozwijamy umiejętności indywidualne, zespołowe jak i taktyczne.

    Kompanie
    Kompanie traktujemy jako miejsce do – w miarę – bezbolesnego eksperymentowania. Jeździmy głównie na 6 i 8 tierach. Uważamy, że kompanie na 10 tier mają sens dopiero przy odpowiednim poziomie umiejętności indywidualnych i zespołowych oraz sprawności dowódczej. Na kompaniach bardzo dużo eksperymentujemy, unikamy powtarzalności taktyk i rutyny. Kompania na same spoty na 8 tierze? Bardzo proszę. Na większość artylerii – ależ oczywiście. Kompania na sam rush? Jak ryba w wodzie!

    Sparingi
    Kulminacją eksperymentów kompanijno-treningowych są sparingi, do których szukamy silnych klanów, z którymi możemy trenować regularnie.

  6. Clan Wars – ambitnie ale z rozwagą

    Obszar naszych zainteresowań i działań na mapie globalnej to Europa ale podchodzimy do tego z rozwagą – chcemy się bić z najlepszymi ale trzeba znać swoje miejsce w szyku i systematycznie pracować nad jego poprawą, stopniowo podnosząc poprzeczkę i poziom trudności.

  7. Hierarchia a demokracja

    Klan ma jasną strukturę organizacyjną i czytelny podział kompetencji. Podział ten określa zasady na jakich członkowie klanu mogą się wypowiadać na tematy organizacyjne klanu, bitew i tym podobnych. Jedną z podstaw budowy silnej społeczności jest jasne określenie praw i obowiązków oraz ich przestrzeganie

  8. Dyscyplina

    Oprócz praw i przywilejów, członkowie klanu mają wyraźnie wyznaczone obowiązki, których nieprzestrzeganie prowadzi do wykluczenia ze społeczności. Klan jako organizacja ma również narzędzia nacisku i rozliczania z obowiązków.

  9. Zasada “MP” (Mniej pierdolenia) i “ZTS” (Zrób to sam)

    Nie lubimy tracić czasu na czcze gadanie prowadzące do nikąd. Wspieramy za to inicjatywy oddolne – chcesz coś zrobić? Masz na coś pomysł? Nie gadaj o tym godzinami tylko usiądź na tyłku i zrób prototyp – pomożemy pociągnąć go dalej

  10. Dobieramy graczy dojrzałych i ambitnych

    Bardziej niż na umiejętności, patrzymy na charaktery graczy, których zapraszamy i posiadamy w klanie. Graczy dobieramy pod kątem ambicji i charakteru niż umiejętności, wychodząc z założenia, że umiejętności można zdobyć – charakteru się nie zmieni.

  11. Rozwiązywanie problemów wewnętrznych

    W grupie 100 osób nie ma szans by nie doszło do konfliktu – oczekujemy od graczy odpowiedzialności cywilnej i dojrzałości (wspomnianej wyżej) by konflikty rozwiązywać bezpośrednio. Nie oczekujemy, że wszyscy będą się kochać ale wchodząc do bitwy, największego wroga w klanie traktujemy jak największego przyjaciela i członka rodziny.